понедельник, 22 апреля 2013 г.

Розвиток дитини по місяцях



Фізичний розвиток дитини по місяцях

Дев'ять місяців хвилюючого очікування і ось вони самі чудові миті в житті кожної родини - поява на світ малюка. У відразу рутинне життя стає динамічною. Змінюється і ставлення до неї. Якщо до народження дитини дорослі жили для себе, то з цього прекрасного моменту вони у відповіді за маленького чоловічка.
Немає сумніву в тому, що всі мами і тата бажають, щоб їхня дитина була найрозумнішою, красивим, щасливим і здоровим. Благополуччя дитини, особливо в перший рік життя, повністю залежить від того, наскільки дбайливі його батьки, чи знають вони, як має проходити розвиток дитини по місяцях в нормі, спостерігати за змінами, які відбуваються з їх чадом і адекватно їх оцінювати.



Розвиток дитини по місяцях календар розвитку

Щоб молоді мами і тата були впевнені в тому, що їх дитина розвивається відповідно з нормативними показниками, представляємо шпаргалку календар - розвиток дитини по місяцях до року.

1 місяць життя

Малюк, який нещодавно з'явився на світ, більшість часу перебуває в стані сну. Так як дитина тривалий час був у положенні «ембріона», то можна побачити наступне: якщо розвести його ручки і ніжки в різні сторони, вони швидко повертаються у вихідне положення.
Перші кілька днів свого життя малюк практично завжди перебуває з закритими очима, зрідка відкриваючи їх. У грудничка може бути порушено фокусування і дорослим здається, що його оченята ніби косять.
У даний період дитина вже бачить близько розташовані перед обличчям об'єкти (20 - 25 сантиметрів).
Якщо малюк лежить на рівній поверхні і ніщо йому не заважає, він може здійснювати активні рухи ногами і руками, які змінюються відпочинком.
Приблизно на третьому тижні життя дитина починає чути голоси і інші звуки, у відповідь на які завмирає.
Дії дитини в основному рефлекторні: захотів їсти - плаче, поїв - дрімає.
Перші звуки, які видає дитина 1 місяць - це крик, кряхтение, хмикання, які є безусловнорефлекторного реакціями і виникають в результаті почуття дискомфорту, викликаного голодом, болем і т.д.

2 місяці життя

Дитина 2 місяці може посміхатися при вигляді обличчя мами, фіксувати погляд на об'єкті (обличчі дорослого, яскравій брязкальці та ін) На протязі від 5 до 10 секунд, стежити очима за пересуванням іграшки з однієї сторони в іншу.
Рухи ручками та ніжками стають більш скоординованими. Кисті рук, стиснуті в кулачки з часом розтискаються і долоню повністю відкривається.
Якщо дитину покласти на рівну тверду поверхню, може утримувати голову протягом 10 секунд.
Відзначаються відмінності в реакціях на немовні і мовні звуки: дитина може повертати голову, фіксувати погляд.
Починається довербальний період у розвитку мови, який носить назву «гуління» (вокалізації «агу», «уа», «абу», «Убу» тощо). Основними засобами спілкування дитини з дорослими - усмішка, плач, крик.

3 місяці життя

Дитина 3 місяці посміхається, вокалізірует при вигляді знайомих йому людей.
Лежачи на животику малюк в змозі утримувати голову протягом 20 - 25 секунд, а у вертикальному положенні - до 10 - 15 секунд.
Реагує на яскраві іграшки, стежить за їх пересуванням, повертає голову, тягнеться до них, намагається захопити і затягнути в рот.
Активно реагує на голос різної модуляції (протяжне спів, гучний звук і т.д.), побутові шуми, музику.
Повертає голову в бік появи звуку.
Проявляє перші спроби сісти за допомогою дорослого.
Активно гулит.

4 місяці життя

Дитина 4 місяці життя диференційованого реагує на знайомих і незнайомих людей: посміхається, плаче, відвертається, тягне ручки і т.д.
Якщо малюка покласти на животик, він впевнено спирається на лікті, високо піднімає голову і може утримувати її протягом 30 - 40 секунд.
Коли малюк Надод у вертикальному положенні, він в змозі утримувати голову протягом 20 - 30 секунд.
У даний віковий період дитина робить перші спроби в перевертанні зі спинки на животик. За підтримки з боку дорослого може сидіти.
Концентрує погляд на обличчі дорослого і яскравій іграшці протягом 15 - 20 секунд, уважно стежить за їх пересуванням.
Здійснює перші цілеспрямовані дії з предметами, які носять маніпулятивний характер: облизує, стукає, кидає і т.д. настає новий період в довербальном розвитку мови, який називається «лепет». У дитини перші лепетние слова типу «ба-ба-ба», «ма-ма-ма».
Реагує на своє ім'я.
У спілкуванні віддає перевагу мамі, а в грі - певним іграшкам.

5 місяців життя

Дитина 5 місяців диференційовано реагує на знайомих і незнайомих йому людей, іграшки: посміхається, сміється, дивиться насторожено і т.д. Може сам ініціювати спілкування, для це привертає увагу дорослого посмішкою, простягаємо ручок. Якщо потреба в спілкуванні не задовольняється, починає хникати чи плакати.
Дії ручками та ніжками стають більш цілеспрямованими: тягнеться до іграшки, її захоплює, кидає, стукає, відштовхує, з'єднує ручки, пізнає своє тіло шляхом погладжування і т.д.
Впевнено перевертається зі спинки на животик.
Робить перші спроби в перевертанні з живота на спинку, підтягуванні тулуба за допомогою рук, самостійному сидінні.
Малюк активно лепече.

Дитина 6 місяців життя

Впізнає рідних, яскраво реагує на них, а також на улюблені і яскраві іграшки. Стежить за їх переміщенням, повертає не тільки голову, але і перевертається в їхній бік. Активно взаємодіє з різними предметами. У стані їх утримувати, кидати, стукати, перекладати з одного місця в інше, з однієї ручки в іншу.
Самостійно сідає і сидить. Робить перші спроби в повзанні. У цьому віці дитина вже може підповзає до цікавить його предмету, який розташований на відстані від 15 до 35 сантиметрів від нього.
Може вставати, тримаючись за опору або за руки дорослого. Реагує на своє ім'я.
Активно лепече. У промові можуть з'являтися перші звуконаслідування типу «Бі-бі», «ав-ав» та ін Повторює інтонацію, з який говорить з ним дорослий.
Встановлює елементарні причинно-наслідкові зв'язки: натиснув на кнопку - заграла музика, штовхнув іграшку - вона впала.

7 місяців життя

Малюк дуже прив'язаний до мами. Це проявляється в емоційному плані: плаче, коли необхідно з нею розлучитися, радіє при її появі.
Розуміє значення ряду слів: можна, не можна, назви предметів побуту, іграшок, дій т.д.
Самостійно сідає і сидить. Тримаючись за опору може вставати і стійко стояти. Швидко повзає в різних напрямках.
Дитина 7 місяців впевнено їсть з ложки і робить перші спроби в питво з чашки.
Може захоплювати предмети, перебуваючи в будь-якому положенні, виконувати з ними різні дії: підтягувати, відштовхувати, збирати, проштовхувати, нанизувати і т.д.
Активно лепече, використовуючи ряд звукоподражаний типу «няв-няв», «ав-ав», «баба», «дада» та ін
Орієнтується в знайомому приміщенні: знає, де знаходяться іграшки, може показати їх місцерозташування кивком голови, поворотом тулуба, рукою.
Дуже подобається розглядати книжки, перевертати сторінки, грати в пальчикові ігри, такі як «Ладоньки», «Сорока-ворона».

8 місяців життя

Малюк дуже болісно може переживати незначне розставання з мамою. Буває випадки, коли дитина не залишається навіть з татом. Емоційно і диференційовано реагує на знайомих і незнайомих людей, предмети та іграшки.
Боїться гучних звуків (стукіт, сирена, крик), відразу ж реагує на них, найчастіше у вигляді плачу і крику.
Самостійно може сісти, сидіти, встати, пересуватися приставними кроками, тримаючись за опору, і вперед, захопивши руки дорослого. Орієнтується в знайомому просторі.
Може виконати елементарні доручення: принести, показати і т.д. Дії з предметами змінюють свій характер від маніпулятивного до соотносящееся: з'єднує частини матрьошки, накриває кришками коробочки, нанизує кільця пірамідки.
Дитина 8 місяців активно лепече, в словнику збільшується кількість звукоподраженій і лепетних слів. Дуже любить танцювати, плескати в долоні, тупати ніжками і т.д.

9 місяців дитині

Дитина диференційовано виявляє своє ставлення до того, що відбувається навколо нього і з ним. Якщо мама опинилася поза полем його зору, починає плакати, якщо ви витираєте йому обличчя, чистите вушка, і йому це не подобається, починає вириватися, відштовхувати ваші руки.
У цьому віці малюк активно повзає, ходить, дотримуючись за опору. Його цікавлять навколишні предмети. Намагається до них дотягнутися, але боїться відпустити опору. Це може викликати негативні емоції. Плачем і криком намагається домагатися бажаного, тим самим маніпулює дорослими.
Дитина продовжує активно лепетати. Сполучення лепетних слів і звукоподражаний утворюють «особистий» мову дитини, яка може бути зрозумілий тільки його близьким.
Малюк відмінно орієнтується в знайомому просторі. Знає, де лежать його іграшки, запам'ятовує місця, куди дорослий поклав цікавить його предмет.
Дитина починає проявляти першу самостійність у прийомі їжі, одяганні.

10 місяців життя

Малюк активно вивчає навколишнє оточення: прислухається до звуків, придивляється до оточуючих людей, намагається наслідувати їх діям, інтонації.
Віддає перевагу певним іграшок і предметів, знає, як їх використовувати за призначенням: машинку - катати, ложкою - їсти, з чашки - пити і т.д. Швидко пересувається, тримаючись за опору.
Робить перші спроби в самостійній ходьбі. Може залазити на невисокі предмети і злазити з них. Любить танцювати під музику. Зазвичай це розгойдування, прітопиванія, пріхлопиваніем, «пружинки».
Дрібні рухи пальців рук стають більш скоординованими, що дозволяє утримувати одночасно кілька невеликих предметів.
Дитина 10 місяців прислухається до мови дорослого, намагається йому наслідувати. У промові дитини з'являються перші слова типу «дай», «на», «ам-ам» та ін

11 місяців життя

У віці 11 місяців дитині, дитина активно пересувається, намагається все робити самостійно: ходити без опори, їсти ложкою, пити з чашки, одягатися. Виконує елементарні прохання і доручення типу «принеси», «дай», «поклади», «візьми».
Знає, що хоче, а чого не бажає, висловлюючи це ствердною кивком і негативним хитання головою. Розуміє і знає, які дії слід здійснювати при зустрічі та прощанні.
Дуже любить грати зі звучать іграшками, розглядати ілюстрації, слухати музику і виконувати під неї ритмічні рухи.
Досить яскраво і емоційно реагує на події обстановку навколо нього, нові іграшки, знайомих і незнайомих людей.
Розуміє, коли надходить добре чи погано. Любить, коли його хвалять. Може діяти тільки після схвалення з боку дорослого.
Мова наповнена лепетние словами, які дитина починає співвідносити з реальними людьми, тваринами, діями, наприклад, «ам-ам», «баба», «пі-пі» та ін

12 місяців життя

Коли дитині 1 рік він впевнено ходить. Разом з цим він все ж може триматися за опору. Деякі діти в цей віковий період можуть ходити самостійно.
Вміє переступати через невеликі перешкоди, присідати, для того щоб взяти іграшку або інший предмет, який його цікавить.
Знає, як грати з розбірними іграшками: намагається збирати пірамідку, проштовхувати об'ємні фігури в прорізи, з'єднувати частини матрьошки і т.д.
Утримує ложку в руці і робить спроби їсти самостійно, п'є з чашки, яку прідержівет двома руками.
Впевнено виконує легкі доручення: заповіт маму, знаходить і приносить іграшку, показує частини тіла.
Починає вимовляти осмислені звукосполучення і слова, тобто співвідносити їх з реальними об'єктами і діями. У словнику однорічної дитини нараховується до 10 - 15 слів.

Отже, розвиток дитини по місяцях відбувається динамічно. Кожен період його життя приносить новоутворення як в кількісному, так і в якісному плані. Однак хочеться зауважити, що всі діти індивідуальні, тому зміни в їх фізичному, психічному і мовному розвитку можуть незначно коливатися в часі. При цьому зміщення повинно бути не більше ніж на 1 місяць. Якщо дитина відстає на два і більше місяці, слід звернутися до кваліфікованих фахівців, які нададуть своєчасну медико-психолого-педагогічну допомогу.


Комментариев нет:

Отправить комментарий