воскресенье, 2 июня 2013 г.

Проблема агресивної поведінки дітей


Проблема агресивної поведінки дітей дуже актуальна в наші дні. Як правило, єдине вплив, який тимчасово рятує - це покарання або догану, після чого діти на якийсь час стають стриманіше, і їх поведінка починає відповідати вимогам дорослих. Але такого роду вплив скоріше підсилює особливості таких дітей і не сприяє їх перевихованню або стійкого зміни поведінки на краще.
Дорослі не люблять агресивної поведінки дітей. Подібні діти їх дратують, і розмова про них ведеться в засуджують термінах. «Грубиян», «нахаба», «огидний», «хуліган» - такі ярлики дістаються всім агресивним дітям без винятку, причому не тільки в школі, але і вдома. Агресію можна розділити на 2 види.



Перший з'являється в момент небезпеки і носить захисний характер. Як тільки небезпека зникає, загасає і дана форма агресії. Другий вид агресії являє собою деструктивність, жорстокість, яка буває спонтанною і пов'язана зі структурою особистості, що виражається в готовності до агресії. Діти з агресивними властивостями особистості часто втрачають контроль над собою; сперечаються, лаються з дітьми та дорослими, навмисно дратують дорослих, відмовляються виконувати прохання дорослих., Часто звинувачують інших у своєму «неправильному» поведінці і помилках, заздрісні і недовірливі, часто сердяться і вдаються до бійок. Про дитину, у якого на протязі шести і більше місяців одночасно, стійко проявилися хоча б 4 з перелічених вище ознак, можна говорити, що він володіє агресивністю, як якістю особистості.
Величезне значення в плані становлення агресивної поведінки дитини в сім'ї і в не її, а також характеру взаємин з оточуючими в зрілі роки надає сімейне виховання. У родинах агресивних дітей зруйновані емоційні прихильності між дітьми та батьками. Батьки відчувають швидше ворожі почуття по, не поділяють цінності та інтереси один одного. В результаті у дитини формується модель зухвалої поведінки.
Агресивна поведінка дітей це своєрідний сигнал SOS, крик про допомогу, про увагу до свого внутрішнього світу, в якому накопичилося занадто багато руйнівних емоцій, з якими самостійно дитина впоратися не в силах. Взаємодія з дорослим, готовим зрозуміти і прийняти його, дає дитині безцінний досвід, що дорослі бувають різні, а в світі є і хороше, що може позитивно позначитися на базовому довірі дитини до людей і світу в цілому.
Батьки агресивних дітей часто самі потребують психотерапевтичної допомоги, а також у придбанні навичок конструктивної взаємодії з власними дітьми. Ось кілька корисних рецептів, які допоможуть вам знайти спільну мову з дитиною.
1. Налагодьте взаємини зі своєю дитиною, щоб він відчував себе з вами спокійно і впевнено, проводите з ним якомога більше часу. Встановіть сімейні традиції, спільні справи: ігри, спільне читання, походи в кіно, театр, музей, спільні покупки, спільні розваги і відпочинок, спільне приготування їжі. Діліться з дитиною своїм досвідом: розповідайте про своє дитинство, про труднощі про радощі. Якщо в сім'ї декілька дітей, приділяйте своє «безроздільне» увагу кожному з них окремо, а не тільки всім разом одночасно.
2. Слідкуйте за собою, особливо в ті хвилини, коли ви перебуваєте під дією стресу або роздратовані: скажіть собі «STOP» і порахуйте до 10, відкладіть спільні з дитиною справи, підіть в іншу кімнату.
3. Якщо ви засмучені, то діти повинні знати про ваш стан.
4. Вмійте передчувати свій власний емоційний зрив.
Батьки, у дітей яких часто спостерігається агресивна поведінка, потребують позитивному досвіді спілкування зі своїми дітьми. Розвиток подібних навичок та навчання конкретним прийомам конструктивного спілкування є одним з основних змістів роботи психолога. Хочеться також відзначити, що на період перебудови поведінки дитини необхідно психологічний супровід сім'ї, т. к. вся родина потребує підтримки. Для того, щоб результат роботи був стійким, необхідна опрацювання кожної характерологической особливості даної дитини.

Комментариев нет:

Отправить комментарий