вторник, 19 февраля 2013 г.

Заняття-розваги з дітьми третього року життя



Протягом третього року життя поведінка дітей при правильному вихованні стає значно складніше і різноманітніше. Удосконалюються їх загальні рухи - ходьба, біг, лазіння. Рухи стають більш диференційованими і координованими.

До 3 років діти досить добре бігають не тільки по рівній поверхні, але і з гірки, легко піднімаються по сходах і спускаються з неї, тримаючись за поручні, можуть лазити по вертикально поставленої сходах, опановують поруч ритмічних рухів (ходять під музику, міняючи ритм у Відповідно до зміни ритму музики, виробляють різні ритмічні рухи руками, в такт притупують ногами та ін.) Значно більш координованими стають рухи пальців - діти вже можуть застібати гудзики, пускати дзига, володіти олівцем і т. п.



Протягом третього року життя відбувається подальший розвиток і оформлення мови дитини. Значно збільшується запас слів, мова дитини стає більш складною за структурою і змістом. З'являються складні фрази з підрядними реченнями і майже з усіма частинами мови, починають правильно змінюватися закінчення слів. Дитина проявляє велику мовну активність. Мова його стає основним засобом спілкування з дорослими. Він часто супроводжує промовою свої ігрові дії. Діти дуже люблять співати, говорити примовки, уважно слухають невеликі розповіді дорослих. Розвиток мови різко змінює всю поведінку дітей - змінюється зміст і характер їх ігор, занять, їх взаємини з навколишніми.

До 2,5 років у дітей велике місце займають ігри, які відображатимуть окремі дії оточуючих дорослих і дітей. Коло відображуваного з розвитком дітей поступово розширюється. У другій половині третього року з'являються образотворчі гри з виконанням будь-якої ролі (діти зображають доктора, маму, шофера і т. П.). Дії дітей в грі стають цілеспрямованими і навмисними, що можливо тільки при відповідному розвитку мови.

Крім гри, діти багато займаються - малюють, ліплять, будують. Поступово від простого маніпулювання олівцем, глиною, кубиками діти переходять до навмисного малювання, ліплення («я буду пташку малювати», «яблучко робити») і до сюжетної навмисної споруді («буду робити дім», «гараж зроблю»).

Між дітьми під впливом відповідних виховних прийомів уже часто виникають різноманітні позитивні взаємини: вони спільно грають, проявляють співчуття, схвалення, допомагають один одному, не віднімають іграшки і не б'ються через неї, а вмовляють її віддати.

На третьому році життя діти виявляють великий інтерес до навколишнього. Спостерігаючи, діти порівнюють, зіставляють, роблять примітивні висновки: «зараз темно, буде дощик».

Емоційне життя дітей на третьому році життя стає багатшим і різноманітнішим. Радісні переживання дитини виникають частіше і за більш найрізноманітніших приводів і причин, діти починають помічати красиве, розуміти комічне, у них виникають почуття, пов'язані з поступово ускладнюються відносинами між дітьми і дорослими, жаль, радість при побаченні після тривалої розлуки, сором'язливість і ін

З дітьми третього року життя необхідно проводити спеціальні заняття головним чином для розвитку їх мови, подальшого удосконалення рухів, ускладнення гри і т. д.

Для розвитку мовлення корисно розглядання, окремих картинок і книжок з картинками, супроводжуване бесідою з приводу зображуваного; (. Знайти картинку з названим сестрою сюжетом, підібрати картинки до розказаної сестрою казці, віршиком і др) гри в лото з картинками, різні ігри з набором картинок , розповідання, супроводжуване показиванія картинок, тіньового і лялькового театру, дитячого кіно або картин через аллоскоп; невеликі, поступово ускладнюються оповідання, без ілюстрацій, спів.

Для розвитку рухів насамперед повинні бути широко використані: 1) різні природні умови як в приміщенні, так і на майданчику (дістати палицею закотив м'яч, Підставити табуретку і дістати з полиці іграшку, переступити через канавку і др), 2) різні процеси (. одягання, умивання, самостійна їжа), 3) спеціальні посібники для розвитку рухів (драбинки, шестигранники на майданчику і др) ..

Крім того, рекомендуються спеціальні фізкультурні вправи по певним комплексам і рухливі ігри з правилами.

З вправ для дітей цього віку корисно ходіння по дошках, покладеним на різній висоті і у різних напрямах, переступання через різні перешкоди -. Простягнутий шнур, дошки і пр, подлезаніе під мотузочку, прикріплену на невеликій висоті, кидання м'яча в ціль, перекидання його через сітку, ловля м'яча. Ці вправи повинні проводитися не як примусова тренування рухів, а у вигляді цікавої для дітей гри.

Велике значення для розвитку рухів мають. 1) різні, поступово ускладнюються рухливі ігри з правилами («курочка», - «вовк і зайці», «горобчик і кішка», «метелики» і др); ці рухливі ігри розвивають увагу, вміння орієнтуватися і узгоджувати свої рухи з рухами інших, діяти у відповідності з правилами та, крім того, сприяють ускладненню самостійних ігор дітей;. 2) музично-рухові ігри-заняття («аероплан», «поїзд», «конячки» та ін) і пляска дітей. Музика і спів роблять гру емоційно більш змістовною, сприяють виробленню в дітей ритмічних рухів і розвитку мовлення.
 
Для розвитку початкових навиків образотворчої діяльності в дітей організовують заняття з малювання та ліплення. Щоб діти від простого маніпулювання олівцем, пластиліном перейшли до зображення «чогось», сестра під час занять малюванням або ліпленням показує, як треба користуватися олівцем, пластиліном, підказує і сама показує, що можна намалювати або зробити з пластиліну, всіляко схвалює дитини, коли він називає той чи інший предмет, випадкове схожість з яким підмітив у своєму малюнку, ліплення. Заняття малюванням і ліпленням зазвичай проводяться з усією групою дітей, але для того щоб діти почали малювати, ліпити під час своєї самостійної діяльності, необхідно в кімнаті для ігор мати відповідні приналежності (дошку для малювання крейдою, олівці і папір, бажано також пластилін чи глину) .

З дітьми цього віку треба проводити заняття з будівельним матеріалом, геометричними і сюжетними вкладками, з розрізними картинками як плоскими, так і на кубиках, що складаються не більш ніж з двох-трьох частин, з плоскою кольоровою мозаїкою, а також різними елементарними конструкторами (бруски та коліщата з отворами і палички до них, коробки з вузькими отворами в кришці, куди легко вставляються різні фанерні фігурки - плоский будинок, дерево, собачка, дівчинка і др) .. Ці заняття викликають у дітей стійкий інтерес, сприяють розвитку кмітливості, викликають бажання отримати певний результат, що дуже цінно для загального розвитку дітей. Заняття з усіма цими матеріалами вимагають активної участі сестри - вона повинна показати можливо більш різноманітне використання будівельного матеріалу, допомогти в складнощах заняттях з вкладками, домагаючись того, щоб дитина завжди доводив почате їм дію до кінця і отримував видимий для нього результат (склав будиночок, собачку ит. д.).

Проводяться також інсценування, що переслідують різні цілі: розвиток мовлення дітей, розвиток спостережливості, розширення кола уявлень, виховання у дітей правильного ставлення до поганим і хорошим вчинкам, викликання пожвавлення, сміху (при сприйнятті смішного) та інших емоцій. Зміст і методика проведення інсценувань різні залежно від тієї чи іншої мети.

Діти старшого ясельного віку повинні грати і займатися не тільки в кімнаті, але і під час прогулянок, на площадці, особливо влітку, коли вони повинні весь час перебувати поза приміщенням. На прогулянці, крім проведених звичайних ігор і занять, діти отримують багато різноманітних вражень. На майданчику є більший простір для рухів дітей, ніж у кімнаті, можливість використовувати в грі і заняттях різноманітний матеріал: камінчики, квіти, гілки та ін На майданчику легко організувати улюблені дітьми гри з піском і водою. Тому прогулянка при правильній її організації має не тільки величезне оздоровче, а й виховне значення. Слід мати на увазі, що оздоровча мета не може бути досягнута, якщо під час прогулянки діти не отримують цікавих вражень, мало рухаються і не зайняті цікавою грою. Тоді вони нудьгують, часто плачуть, а взимку швидко мерзнуть і просяться додому.

У яслах і будинках дитини повинні влаштовуватися свята, основне завдання яких полягає в тому, щоб діти отримали нові сильні, яскраві враження, доставити їм радісні переживання. Протягом року в яслах і будинках дитини проводяться наступні свята: 1 Травня, ялинка, літнє свято, свято в зв'язку з передачею дітей в дитячий садок або перехід в дошкільний дитячий будинок. До свята необхідно прикрасити приміщення групи, забезпечити дітей святковим одягом, дати їм смачне частування, подарувати іграшки, організувати цікавий і веселий ранок. У будинках дитини добре, крім того, відзначати день народження дітей.


Комментариев нет:

Отправить комментарий