воскресенье, 13 мая 2012 г.

Розвиток пам'яті


Відмінною рисою дитячої пам'яті є її наочно-образний характер (тобто дитина краще запам'ятовує відчуваються предмети, образні картини і емоційно забарвлені випадки та опис). Абстрактні ж поняття і міркування без опори на наочність маленька дитина запам'ятати не може.

Хто прийшов?

 Розсадіть перед дитиною три іграшки. Скажіть, що вони прийшли до малюка в гості, але один гість щось запізнюється. Попросіть дитину закрити очі, а самі додайте одну іграшку. Нехай малюк вгадає, хто "прийшов".

 Хто сховався?

Розставте перед дитиною чотири іграшки.

Скажіть, що ви зараз будете грати в хованки. Нехай малюк закриє очі, а ви заховайте одну з іграшок. Коли малюк відкриє очі, хай вгадає, хто із звірів "сховався". Наступного разу вже можна буде сховати дві іграшки, а малюк повинен буде їх назвати і т.д.


Поїзд

Намалюйте на аркуші паперу поїзд із трьох вагончиків з віконцями. Окремо виріжте мордочки різних тварин.

Покладіть в перше віконце, наприклад, мордочку собаки, у другу віконце - мордочку кішки, у третє віконце мордочку мишки. Обговоріть з дитиною, хто їде в першому вагоні, другому і третьому. Зберіть всіх героїв, віддайте дитині і запропонуйте йому розсадити пасажирів точно таким же чином.


Сірниковий шафа

Зробіть із сірникових коробок шафка з висувними осередками.

Обіграйте ситуацію, ніби до малюка прийшла лялечка з маленьким камінчиком в руках і захотіла заховати свій скарб в шафку.

Нехай малюк висуне ящик і покладе в нього камінчик. Далі лялька розпитує про щось малюка (щоб ненадовго відвернути його від камінця), а потім починає збиратися додому і просить його дати їй її камінчик. Малюкові доведеться згадати, в який ящичок він поклав камінчик.

Хто спочатку, хто потім

Покладіть перед дитиною три іграшки: ляльку, зайчика і цуценятко. Візьміть на руки ляльку і «попоїти» її з іграшкової чашки, потім «попоїти» зайчика і в самому кінці цуценятко. Нехай малюк розповість, в якому порядку «пили» тваринки.

Повтори дії
 Покладіть перед малюком 2 - 3 іграшки і виконайте з кожною з них різні дії: ведмедика покладіть на стіл, зайчика підкиньте вгору і зловіть, машинку Крутаніте. Запропонуйте малюкові повторити ваші дії з тими ж самими іграшками.

Хто де сховався

Візьміть дві-три коробочки. При дитину сховайте в одну коробочку м'ячик, в іншу - кубик, в

третю - матрьошку. Попросіть малюка показати, в якій коробці матрьошка, а в якій м'ячик?.

Надалі можна змінити завдання і запитати: «Скажи, а що сховане в цій коробці?». Дитині потрібно назвати предмет, а потім заглянути в коробку і перевірити правильність своєї відповіді.

Хто де живе

Виріжте з картону три будиночки (будиночки повинні відрізнятися за кольором і розміром). У першому будиночку буде "жити" ведмідь, у другому - зайчик, в третьому - кішка. "Розселити" іграшки по домівках.

Зверніть увагу малюка, хто в якому будиночку живе. Далі іграшки "виходять" з будиночків і відправляються на «прогулянку». Після «прогулянки» треба повернути іграшки в свої будиночки. Будиночки можуть бути плоскими, в такому випадку з картону потрібно вирізати і фігурки тварин. Замість будиночків можна використовувати іграшкові машинки - хто на якій машинці приїхав.

У кого що було?

Посадіть перед дитиною трьох іграшкових тварин і "роздайте» кожній іграшці різні предмети: наприклад, зайчику - м'ячик, ведмедику - баночку, мавпочці - зубну щітку. Потім запропонуйте малюкові закрити очі і згадати, що "тримає" в лапах зайчик, а що ведмедик і мавпочка.

"Казкова пам'ять"

Швидше за все, ваша дитина добре знає російські народні казки, такі, наприклад, як «Ріпка», «Колобок», «Теремок».

Підготуйте картки з зображенням персонажів однієї з цих казок і розкажіть з їх допомогою казку. А потім попросіть дитину самостійно викласти картки в потрібному порядку, наприклад: дід, баба, внучка, Жучка, кішка і мишка.

Комментариев нет:

Отправить комментарий